محمود احمدي‌نژاد در اولين بخش از مناظره امشب با محسن رضايي ديگر كانديداي دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري به عنوان آغاز كننده بحث با تقدير از حضور گسترده چند صد هزار نفري حاميان خود كه در مصلي تهران، ‌اظهار داشت:‌ از اين عزيزان عذر مي‌خواهم كه نتوانستم در خدمت‌شان باشم و ما به خواست خدا در چهارشنبه صبح در اجتماع آنها در مسجد دانشگاه شريف حاضر خواهم شد.
وي ادامه داد: درباره بحث‌هايي كه در مناظره ديشب مطرح شد، البته وقت من محفوظ است و چند بار در مناظره‌ها تكرار شد و من فقط دو جمله خدمت ملت شريف ايران عرض مي‌كنم، آماري كه ما اعلام مي‌كنيم از ماخذ بانك مركزي، مركز آمار ارائه مي‌شود و اينها نهادهايي هستند كه بيش از 40 تا 50 سال است در حال انتشار آمار هستند.
كانديداي دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري عنوان كرد: اينكه در برنامه تلويزيوني برخلاف همه قوانين به طور مكرر يك كانديدا،‌ كسي كه هنوز مسئول است، متهم به دروغ‌گويي مي‌شود و توهين‌هاي فراواني به وي داده مي‌شود اين جاي بحث دارد و من انشاءالله در وقتي كه حق قانوني من است، ‌پاسخ خواهم داد و يك جمله را در اين جا عرض مي‌كنم كه دروغ‌گو خائن است و خائن ترسو است، چه كسي تا امروز از اين دولت ترس سراغ دارد و من فكر مي‌كنم همين كافي باشد اما در اين باره كه چرا اينگونه هجوم مي‌‌كنند و بدون اينكه برنامه‌اي ارائه بدهند عليه بنده به هر حرفي كه دلشان مي‌خواهد متوسل مي‌شوند انشاءالله توضيح خواهم داد.
احمدي‌نژاد افزود: ميليون‌ها سي‌دي منتشر كرده‌اند كه در آنها با بريدن حرف‌ها در اول و آخر و با يك بازي رسانه‌اي عليه بنده راه انداختند كه همه اينها برخلاف قانون و اخلاق است و كساني كه مي‌خواهند درس اخلاق و ادب به مردم بدهند نبايد از اين كارها انجام دهند و من جزئيات اين موضوع را در آن وقت قانوني خودم اعلام خواهم كرد.
اين كانديداي دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري به سفرهاي خود در روزهاي آتي اشاره كرد و گفت: ما فردا ميهمان مردم مازندران در ساري خواهيم بود و عصر را نيز در اهواز خواهيم بود و از همين جا به آنها سلام عرض مي‌كنم.
وي در خصوص مسائل اقتصادي اظهار داشت: در خصوص مدل اقتصادي بحث‌هاي مختلفي وجود دارد و وقتي ما چشم‌انداز و سياست‌هاي كلان و قانون برنامه و سياست‌هاي چشم‌انداز را داريم در واقع اينها تئوري اقتصادي ما است، تئوري اقتصادي پيشرفت و عدالت است، در تئوري پيشرفت و عدالت يعني مردم كشور را اداره مي‌كنند و فرصت‌ها نيز عادلانه توزيع مي‌شود، كشور بايد ثروتمندباشد و هر چه ثروتمندتر، بهتر اما توزيع ثروت بر اساس عدالت و فرصت‌ها و استعدادها بر اساس عدالت بايد فرصت ظهور و بروز پيدا كنند.
محمود احمدي‌نژاد به سراغ سوالي از محسن رضايي رفت و گفت: در ميان كانديداها تنها كسي كه ايده‌هاي جديدي در بخش‌هاي مختلف مطرح كرده است، غير از آن دو نفر رضايي است كه اين ايده‌ها قابل توجه است و مي‌خواهم اين ايده‌ها بيشتر باز شود تا بتوانيم در قالب آن به يك نقطه عملياتي برسيم، يك بحثي كه شما مطرح كرديد، موضوع فدراليسم اقتصادي است و اين يك ايده نو است اما ارتباط آن با تقسيمات كشوري و مديريت‌هاي سياسي و منطقه‌اي چگونه گره مي‌خورد؟ شما وضعيت تقسيمات كشوري را به خوبي مي‌دانيد،‌ چه طور مي شود اينها را به گونه‌اي به هم گره زد كه آن هدف اساسي محقق شود و لابد اين به عنوان يك روشي كه در واقع كمك به توسعه اقتصادي است؟ يعني مي‌خواهيم توسعه اقتصادي سريع‌تر اتفاق بيافتد، يعني تمركز به 9 نقطه بدهيم كه در اين ميان بايد پرسيد كه بقيه استان‌ها با يكديگر چگونه ارتباط برقرار مي‌كنند و رابطه مديريت سياسي و اجتماعي و امنيتي با اين مديريت اقتصادي چگونه مي‌شود و چه طور مي‌شود اينها را با هم هماهنگ كرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا